FANDOM

Arkhan Qualshy to główny bohater serialu Insygnia, a także pierwsza wykreowana postać Damiana. Jest jednym z ostatnich potomków Rodu Qualshy.

Charakter

Spokojny, uważny, ale przede wszystkim inteligentny. Udaje wysoki optymizm, lecz jest nieufny wobec istot śmiertelnych, gardzący nimi, a zwłaszcza nienawidzący ludzi. Zawsze dąży do wybranego celu, szybko się uczy i zawsze znajdzie wyjście z sytuacji. Wyróżnia się tajemniczością, rzadko rozmawia z innymi. Prawie nigdy się nie przedstawia, choć jest dumny z tego kim jest. Często także poświęca czas doskonaleniu swoich umiejętności - jest perfekcjonistą. Niechętnie korzysta ze swoich mistycznych zdolności, ponieważ wie, że wtedy inni mogą go odrzucić i znienawidzić.

Pomimo jego nastawienia do innych, gdy jego towarzysze bądź rodzina są w niebezpieczeństwie, potrafi porzucić nawet najważniejsze zadania i złamać wszelkie zasady, po to aby im pomóc.

Umiejętności

  • Ponadprzeciętne zdolności fizyczne - w porównaniu do innych ludzi jest dużo silniejszy, szybszy i bardziej wytrzymały; żaden śmiertelnik mu nie dorównuje
  • Ekspert walki wręcz - świetnie radzi sobie w walce bez użycia broni, jeszcze nigdy nie przegrał
  • Błyskawiczne przyswajanie wiedzy - potrafi w parę dni nauczyć się tego, co nawet mistrzom przychodzi tygodniami
  • Przenikliwy intelekt - jest bardzo inteligentny, rzadko się myli w podejmowanych decyzjach
  • Mistrz szermierki - jedyną osobą, która go pokonała, jest Sinister Cruz, którego sam też szkolił
  • Ogromne zasoby energii magicznej - tak jak każdy z rodu Qualshy, posiada nieskończone wręcz zasoby energii magicznej

Historia

Arkhan urodził się na Drakanii - małej wyspie położonej blisko Drugiego Kontynentu. Mimo pochodzenia ze znanego i uzdolnionego rodu, nie przejawiał godnych umiejętności. Miał problemy z nauką, nie potrafił czytać z map, dobrze liczyć, walczyć, posługiwać się łukiem, ani kontrolować magii - co było domeną tego rodu. Pomimo wszelkich starań, nie poprawiał się. Był wyśmiewany przez innych mieszkańców, co zniesławiło jego rodzinę. Gwoździem do trumny było odebranie mu matki i nowo narodzonego brata. Od tamtej pory zamknął się w sobie i wyrobił nienawiść do innych ludzi.

W wieku 12 lat postanowił nad sobą popracować. Uciekł z domu, zabierając tylko kilka książek, oraz zaszył się głęboko w niezbadanych lasach. Będąc sam, w dziczy, nauczył się produkować prostą broń a także posługiwać się nią oraz magią, natomiast dzięki zabranym z domu książkom nadrobił problemy w nauce. Dowiedział się wiele o naturze, o roślinach i zwierzętach, a także o własnym ciele, gdyż często medytował pod każdy wieczór. Aż pewnej nocy, Adanos objawił mu się, mówiąc tylko, "Już pora wracać, Arkhanie Qualshy."

Arkhan wrócił, po dziesięciu latach od ucieczki. Opowiedział wszystko rodzinie, nie wspominając jednak o Adanosie. Pomimo dorosłego wieku, wyprosił o powtórzenie nauki od początku. W końcu przewyższył wszystkich nauczycieli, jednak dalej była przed nim długa droga - zwłaszcza w opanowaniu magii i miecza.

Trzy lata nauki minęły, jednak pojawił się problem na wyspie - plaga. Ojciec Arkhana, Brom, razem z kilkoma Radnymi użyli swojej mocy aby ją zatrzymać, jednak było to bezcelowe. Ludzie umierali drastycznie szybko, więc ocaleli postanowili uciec z wyspy dopóki jest to możliwe. Brom oddał swój pierścień Arkhanowi, mówiąc aby nauczył się go kontrolować. W momencie gdy młodzieniec dotknął artefaktu, jego moc owinęła chłopaka niczym bariera. Radni aktywowali zaklęcie teleportujące na Drugi Kontynent, lecz gdy tylko miało się dokonać, Brom wyszedł z kręgu i uśmiechnął się do syna, gdy ten zniknął. Następnie pobiegł w stronę centrum wyspy. Arkhan mógł jedynie patrzeć w stronę morza, tam gdzie była ledwie widoczna na horyzoncie Drakania. Po chwili nastąpiła tam eksplozja tak ogromna, że jej siłę można czuć do dziś, na Drugim Kontynencie. Pierścień w dłoni Arkhana stracił swój blask, gdy wizualne ślady wybuchu energii zniknęły. Łączność z energią Broma Qualshy została zerwana.

Arkhan przez kilka tygodni nie mógł się pogodzić z samotnością. Uciekł od mieszkańców Drakanii i błąkał się w górach, aż przeszedł na drugą stronę - na Kontynent. Wycieńczony, szedł tam gdzie nakazywał mu instynkt - do Nordmaru. Trzymał się z dala od cywilizacji, szedł ciągle lasami i bezdrożami. Na granicy padł nieprzytomny, a następnego dnia obudził się w Klasztorze Innosa. Postanowił zostać i uczyć się o kulturze tutejszych ludzi, a także ich religii, ponieważ na Drakanii wierzono w inne bóstwa.

...

Ciekawostki

  • Tak naprawdę nie wiem czy Arkhan jest moją pierwszą postacią. Wiem tylko, że jest pierwszą, którą zaakceptowałem i której poświęciłem najwięcej czasu.
  • Nie każdy Arkhan ma taką samą historię, tutaj przedstawiona została jednak oficjalna.
  • Jego pierwszym imieniem było Kharim. Gdy przypomniałem sobie, że była taka postać w Gothic 1, zmieniłem imię na Arkhan.
  • Jest moim "lepszym Ja", ponieważ moje wyobrażenie siebie jako kogoś lepszego, jest właśnie Arkhanem.
  • Arkhan Qualshy w większości światów (w tym i Świat 1) ma depresję.
  • ...